Xi Jinping Dönemi Kendinden Önceki Dönemleri Nasıl Değerlendirdi?
Kemal Okur

2021 yılındaki Parti tarihi değerlendirmesi belgesinden alınmıştır:
Bu, Çin Halk Cumhuriyeti’nin kuruluşundan bu yana Parti tarihinde geniş kapsamlı öneme sahip büyük bir dönüm noktası olmuştur. Parti aynı zamanda Kültür Devrimi’nden tamamen vazgeçme gibi önemli bir karar almıştır. O tarihten bu yana geçen 40 yılı aşkın süre boyunca Parti, bu oturumda benimsenen çizgi, ilke ve politikaları izlemekte hiçbir zaman tereddüt etmemiştir.
Reform ve dışa açılmanın başlamasının 40. yıldönümünde Parti, bu önemli olayı kutlamak üzere büyük bir tören düzenledi. Xi Jinping Yoldaş törende yaptığı konuşmada, bu kırk yıl boyunca elde edilen büyük başarıları ve biriktirilen değerli deneyimleri gözden geçirdi. Reform ve dışa açılmanın Parti için büyük bir uyanışı ve Çin ulusunun kalkınma tarihinde büyük bir devrimi temsil ettiğini vurguladı ve bu süreci tamamlamak için çabaların sürdürülmesi çağrısında bulundu.
Xi Jinping Yoldaş, 2012 yılında başlayan yeni dönemde Parti ve ülke davasına ilişkin bir dizi temel teorik ve pratik soruyu titiz bir şekilde değerlendirip derinlemesine düşünerek, çağımızın temel soruları etrafında dönen ulusal yönetişime ilişkin bir dizi özgün yeni fikir, düşünce ve strateji ortaya koymuştur: bu yeni dönemde ne tür bir Çine özgü sosyalizmi yüksekte tutmalı ve geliştirmeliyiz, ne tür bir büyük çağdaş sosyalist ülke inşa etmeliyiz ve kendi üzerine ne tür bir uzun vadeli yönetim uygulayan Marksist parti geliştirmeliyiz ve bu görevlere nasıl ulaşmalıyız? Sorularına yeni yanıtlar üretti.
Dolayısıyla Xi Jinping Yeni Bir Dönem için Çin özgü Sosyalizm Düşüncesinin baş kurucusudur. Bu, çağdaş Çin’in ve 21. Yüzyılın Marksizmidir.
Bu düşünce Çağımızda Çin kültürünün ve ahlakının en iyilerini bünyesinde barındırmakta ve Marksizmin Çin bağlamına uyarlanmasında yeni bir atılımı temsil etmektedir. Parti, Xi Jinping Yoldaş’ın Parti Merkez Komitesindeki ve bir bütün olarak Partideki temel konumunu belirlemiş ve Yeni Bir Dönem için Çin Özgü Sosyalizm üzerine Xi Jinping Düşüncesinin yol gösterici rolünü tanımlamıştır. Bu düşünce, Parti’nin, silahlı kuvvetlerin ve tüm etnik gruplardan Çin halkının ortak iradesini yansıtmaktadır ve yeni dönemde Parti’nin ve ülkenin davasını ilerletmek ve ulusal gençleşmenin tarihi sürecini ilerletmek için belirleyici öneme sahiptir.
Fakat Partimiz aynı zamanda uluslararası ortamdaki değişikliklerin pek çok yeni risk ve zorluğu beraberinde getirdiğinin ve Çin’in reform, kalkınma ve istikrara ilişkin uzun süredir çözülememiş, köklü sorunların yanı sıra yeni ortaya çıkan sorunlarla da karşı karşıya olduğunun bilincindedir. Dahası, daha önceki gevşek ve zayıf yönetim, Parti içinde eylemsizliğin ve yolsuzluğun yayılmasını sağlamış ve partinin siyasi ortamında ciddi sorunlara yol açmış, bu da Parti ile halk ve yetkililer ile halk arasındaki ilişkilere zarar vermiş, Parti’nin yaratıcılığını, iç uyum ve birliğini ve Parti’nin yeteneğini zayıflatmış ve Partinin ulusal yönetişim uygulamasına ciddi bir sınav teşkil etmiştir.
Xi Jinping Yoldaş’ın merkezinde yer aldığı Merkez Komitesi büyük bir tarihi inisiyatif, muazzam bir siyasi cesaret ve güçlü bir görev bilinci sergilemiştir. Hem yerel hem de uluslararası zorunlulukları göz önünde bulunduran Merkez Komitemiz, Parti’nin temel teori, çizgi ve politikasını uygulamış ve büyük mücadelemizi, büyük projemizi, büyük davamızı ve büyük hayalimizi ilerletmek için birleşik bir önderlik sağlamıştır. İstikrarı sağlarken ilerlemeyi sürdürme genel ilkesinden hareketle, bir dizi önemli ilke ve politika ortaya koymuş, bir dizi önemli girişim başlatmış, birçok önemli görevi yerine getirmiş ve bir dizi önemli risk ve zorluğun üstesinden gelmiştir.
Xi Jinping Yoldaş’ın merkezinde yer aldığı Merkez Komitesi uzun süredir gündemde olan ancak bir türlü çözülemeyen pek çok zorlu sorunu çözmüş ve yapılmak istenen ancak bir türlü yapılamayan pek çok şeyi gerçekleştirmiştir. Bu sayede Parti ve ülke için tarihi başarılara ve tarihi değişimlere yol açmıştır.
1. Parti’nin tüm alanları kapsayan genel önderliğini desteklemek
Reform ve dışa açılmanın başlamasından bu yana Parti, önderliğini güçlendirmek ve geliştirmek için sürekli çaba sarf etmiş, Parti ve ülke davası için temel siyasi güvenceler sağlamıştır. Bununla birlikte, Parti içinde önderliğini sürdürme konusunda açık bir farkındalık ve güçlü eylem eksikliğinin yanı sıra uygulamada zayıf, etkisiz, sulandırılmış ve uygulamada marjinalleştirilmiş çabalar gibi birçok sorun devam etmiştir. Özellikle, Merkez Komite’nin önemli kararları ve planları, bazı yetkililerin Parti’nin politikalarını seçici bir şekilde uygulaması, hatta kabul etmiş ya da uymuş gibi görünüp işleri kendi bildikleri gibi yapmaları nedeniyle düzgün bir şekilde uygulanamamıştır.
Xi Jinping Yoldaş’ın merkezinde yer aldığı Merkez Komitesi, Parti önderliğinin Parti’nin ve ülkenin temeli ve can damarı olduğunu ve tüm Çin halkının çıkarlarının ve refahının dayandığı sütun olduğunu açıkça ortaya koymuştur. Tüm Parti üyeleri ideolojik, siyasi ve eylemsel olarak Merkez Komite ile yüksek derecede birlik içinde olmalıdır. Sağlam, demokratik ve hukuka dayalı yönetişim yürütme kapasitemizi ve rotamızı çizme, genel planlar yapma, politika tasarlama ve reformu teşvik etme becerimizi geliştirmeliyiz. Partinin genel önderlik sağlama ve tüm tarafların çabalarını koordine etme konusundaki temel rolünü tam olarak yerine getirmesini sağlamalıyız.
Parti, genel, sistemik ve bütünleşik bir önderlik uyguladığını ve bu önderliğin can damarının dayanışma ve birliğini sürdürmek olduğunu açıkça belirtmiştir. Merkez Komitesi’nin merkezi, birleşik önderliği Parti önderliğinin en yüksek ilkesidir ve bunu yüksekte tutmak ve güçlendirmek her bir Parti üyesinin ortak siyasi sorumluluğudur. Parti önderliğini desteklerken, tüm Parti üyeleri, her şeyden önce, tüm Partinin Merkez Komitesine tabi olmasını sağlamak için siyasi bütünlüğü korumada net bir duruş sergilemelidir. “Yeni Koşullar Altında Parti İçi Siyasi Yaşamın Mükemmelleştirilmesi için Davranış Kuralları” belgesi 18. Merkez Komite’nin altıncı genel kurulunda onaylandı.
Yakın zamanda “Siyasi Büro’nun Merkez Komitesi’nin merkezi, birleşik önderliğinin yüksekte tutması ve güçlendirmesine ilişkin yönetmelikler” belgesi de çıkarıldı. Bu belgeler, Parti’nin siyasi kurallarını ve disiplinini sıkı bir şekilde uygulamak, benmerkezci davranışlara, adem-i merkeziyetçiliğe, liberalizme, bölgeciliğe ve departmancılığa ve “o iyi adamdır dokunmayın” zihniyetine karşı koymak ve bunları önlemek, olumlu ve sağlıklı bir parti içi siyasi yaşam kültürü geliştirmek ve Parti içinde dürüstlük ve doğruluk içeren sağlam bir siyasi ekosistemi teşvik etmek için tasarlanmıştır.
Merkez Komite, önde gelen yetkililerden siyasi muhakeme, düşünme ve uygulama kapasitelerini geliştirmelerini; ülkenin en temel çıkarlarını göz önünde bulundurmalarını; Partiye sadık olmalarını, emirlerine tabi olmalarını ve ona karşı görevlerini yerine getirmelerini istemiştir.
Parti önderlik sistemlerini güçlendirmiştir. Halk kongreleri, hükümet, Çin Halkının Politik Danışma Konferansı Meclisi , devletin denetim, yargı ve savcılık organları, silahlı kuvvetler, halk örgütleri, işletmeler ve kamu kurumları, özyönetim için birincil düzey halk örgütleri ve sosyal örgütler üzerinde Parti önderliği için kurumları geliştirmiş ve böylece Parti’nin tüm bu örgütlerde önderlik sağlama rolünü oynamasını sağlamıştır.
Parti demokratik merkeziyetçiliği uygulamıştır. Devletin temel işleri üzerinde önderliğini sağlamak için sağlam sistemler kurmuştur. Merkez Komite’nin karar alma, müzakere ve koordinasyon kurumlarının işlev ve rolleri güçlendirilmiş ve Merkez Komite’nin temel politikalarının uygulanmasını sağlayan mekanizmalar iyileştirilmiştir. Parti, Merkez Komite’den talimat talep etme ve Merkez Komite’ye rapor sunma sistemini sıkı bir şekilde uygulamış; siyasi gözetim ve denetimi sıkılaştırmış; Parti’nin çizgisinden, ilkelerinden ve politikalarından sapma vakalarının yanı sıra Parti’nin merkezi, birleşik önderliğinin zayıflatıldığı durumları soruşturmuş ve ele almış ve Parti’yi ikiyüzlü davranan üyelerden arındırmıştır. Tüm bu önlemler, tüm Parti’nin siyasi duruş, siyasi yönelim, siyasi ilkeler ve siyasi yol açısından Merkez Komite ile yüksek derecede birlik içinde olmasını sağlamaya yardımcı olmuştur.
18. Ulusal Kongre’den bu yana Parti Merkez Komitesi’nin otoritesi ve merkezi, birleşik önderliği sağlamlığını korumuş, Parti’nin önderlik sistemleri gelişmiş ve Parti’nin önderliğini uygulama biçimi daha rafine hale gelmiştir. Tüm Parti üyeleri arasında düşünce, siyasi kararlılık ve eylem açısından daha büyük bir birlik vardır ve Parti siyasi önderlik sağlama, teori yoluyla rehberlik etme, halkı örgütleme ve topluma ilham verme kapasitesini önemli ölçüde artırmıştır.
2. Parti üzerinde Tam ve titiz bir özyönetim uygulamak
Reform ve dışa açılma sürecinin başlamasından bu yana Parti, Parti’nin etkin bir özdenetim uygulaması ve sıkı bir özyönetim uygulaması ilkesini benimseyerek Parti inşasında kayda değer bir ilerleme kaydetmiştir.
Bununla birlikte, Parti örgütlerini etkili bir şekilde denetleyemediğimiz veya gereken titizlikle ve sıkı disiplinle yönetemediğimiz belirli bir dönem oldu.
Bu durum, bazı Parti üyeleri ve yetkilileri arasında ciddi bir siyasi inanç eksikliğine, bazı yerel yönetimlerde ve devlet dairelerinde personel seçimi ve atamalarında suistimaller, anlamsız formaliteler, bürokratizm, hedonizm ve savurganlık gibi bariz bir kültürel yozlaşmaya ve ayrıcalık peşinde koşan tutum ve davranışların yaygınlaşmasıyla sonuçlandı.
Daha spesifik olmak gerekirse, bazı yetkililer kayırmacılık yaptı ve kendi çevreleri dışındakileri dışladılar; bazıları kendine hizmet eden klikler oluşturdular; bazıları anonim olarak sahte suçlamalarda bulundu ve söylentiler uydurdu; bazıları halkın desteğini satın almaya ve seçimlere kendi lehlerine hile karıştırmaya çalıştı; bazıları insanlara resmi görevler vaat etti ve terfiler için birbirlerine övgüler yağdırdılar; bazıları işleri kendi bildikleri gibi yaptı ve politikalara uyuyormuş gibi görünüp politikalara aykırı davrandı; ve bazıları da boylarından büyük işlere kalkışarak Merkez Komite’nin kararları hakkında küstahça burnu büyük yorumlar yaptı. Siyasi ve ekonomik meselelerle iç içe geçen bu tür suistimaller, Parti’nin imajını ve prestijini zedeleyen, Parti ile halk ve yetkililer ile halk arasındaki ilişkileri ciddi şekilde zayıflatan ve birçok Parti üyesinin, yetkilinin ve halkın hoşnutsuzluğunu ve öfkesini uyandıran dikkat çeken düzeyde bir yolsuzluğa yol açtı.
Xi Jinping Yoldaş, iyi çelik yapmak için iyi bir demirci gerektiğini ve Çin’in başarısının Parti’ye, özellikle de Parti’nin etkin özdenetim ve tam ve titiz özyönetim uygulama çabalarına bağlı olduğunu vurguladı. Bu anlayışla, Parti’nin uzun vadeli yönetişim kapasitesini, gelişmiş doğasını ve bütünlüğünü güçlendirmeyi ana görevler haline getirmeli, Parti’yi siyasi olarak güçlendirmeyi yol gösterici ilke haline getirmeli, Parti’nin ideallerine, inançlarına ve amacına sıkı sıkıya bağlılığı temel almalı ve tüm Parti’nin coşkusunu, inisiyatifini ve yaratıcılığını kullanmayı çabalarımızın odağı haline getirmeliyiz. Parti inşasının etkinliğini geliştirmeye devam etmeli ve Partiyi zamanın önünde giden, halkın canı gönülden desteğini alan, kendini reforme etme cesaretine sahip ve tüm sınavlara dayanabilen canlı bir Marksist iktidar partisi haline getirmeliyiz.
Parti inşasını aralıksız bir çaba haline getirme tutumu ve kararlılığıyla Partimiz, Parti üzerinde sıkı ve titiz bir özyönetim uygulamış ve dikkatleri “kilit azınlık” olan önde gelen yetkililerin üzerine çekmiştir. Parti üzerinde Özyönetim üzerine sorumluluk alma ve denetim uygulama sorumluluklarının gerektiği gibi yerine getirilmesini sağlamak için çalışmış, gözetim, disiplin ve hesap verebilirliğin uygulanmasını güçlendirmiş ve tam ve sıkı özyönetim gerekliliğini Parti inşasının tüm yönlerine yaymış ve entegre etmiştir. Merkez Komite, çeşitli sektörlerde Parti inşası üzerine toplantılar düzenlemiş ve bu konuda etkili planlar yapmış, böylece Parti inşasında çok yönlü ilerlemeyi teşvik etmiştir.
Merkez Komitemiz, birincil düzeydeki yükleri azaltmış ve savurgan harcamalara karşı çıkarken tutumluluğu teşvik etmiştir. Bu çabalar sayesinde, bir zamanlar kontrol edilmesi imkansız görülen bazı sağlıksız eğilimler dizginlenmiş ve uzun süredir bizi rahatsız eden bazı sorunlar giderilmiş, Parti, hükümet ve toplumdaki davranışlar önemli ölçüde iyileşmiştir.
Parti, yetkililerin yolsuzluk yapma fırsatına, arzusuna veya cüretine sahip olmadıklarını görmek için bütünleşik entegre çabalar sarf etmiştir. Parti ve halk tarafından verilen yetkilerin her zaman halkın yararına kullanılmasını sağlamak için cezayı caydırıcı bir unsur olarak kullanmış, kurumsal kısıtlamaları güçlendirmiş ve yüksek bilinci teşvik etmiştir.
Parti, yolsuzlukla mücadelede hiçbir yerin hiçbir kesimin sınır dışı ve mücadele dışı olarak görülmemesi, hiçbir zeminin boş bırakılmaması ve hiçbir tolerans gösterilmemesi konusunda ısrarcıdır.
Partimiz Sıkı kısıtlamalar getirmiş, sağlam bir duruş sergilemiş ve yolsuzluğa karşı uzun vadeli caydırıcı unsurları güçlendirmiştir. Hem rüşvet alanları hem de rüşvet teklif edenleri cezalandırmış, her vakanın soruşturulmasını ve tüm yolsuzluk faillerinin cezalandırılmasını sağlamıştır. Parti, güçlü çareler benimseme kararlılığını ve büyük resim uğruna acı verici önlemler alma cesaretini göstermiş ve “kaplanları açığa çıkarmak”, “sinekleri ezmek” ve “tilkileri avlamak” için sağlam adımlar atmıştır.
Parti, halkın ayağına kadar giden yolsuzlukların üzerine gitme, yurtdışına kaçan yolsuzluğa karışmış yetkilileri yakalama ve çaldıkları devlet varlıklarını geri alma ve yolsuzluğa karışmış tüm yetkililerin kökünü kazıma çabalarını yoğunlaştırmıştır. Parti, hem siyasi hem de ekonomik yolsuzluk içeren vakalarla ilgilenmeye odaklanmış, Parti içinde çıkar gruplarının oluşmasını engellemiş ve Zhou Yongkang, Bo Xilai, Sun Zhengcai ve Ling Jihua gibi yolsuzluğa bulaşmış yetkilileri Parti disiplinini ve yasaları ciddi şekilde ihlal ettikleri için soruşturmuş ve cezalandırmıştır. Geleneksel büyüme modelimiz, ekonomik büyümedeki yavaşlamayla başa çıkmamız, sancılı yapısal ayarlamalar yapmamız ve önceki ekonomik teşvik politikalarının etkilerini aynı anda absorbe etmemiz gereken karmaşık bir durum karşısında artık sürdürülemezdi.
4. Reformun derinleştirilmesi ve dışa açılma
Çin’in reform ve dışa açılma süreci, 1978 yılındaki 11. Merkez Komite’nin üçüncü genel kurulundan sonra kayda değer bir seyir izlemiş ve dünyanın dikkatini çeken başarılara imza atmıştır. Bununla birlikte, uygulama değiştikçe, bazı köklü kurumsal sorunlar ve çıkar çevrelerinden gelen engeller giderek daha belirgin hale geldi. Çin’in reformu böylece çetin zorluklarla dolu kritik bir aşamaya girmiştir.
Fujian Eyaleti, Gutian’da 2014 yılında düzenlenen askeri işler siyasi çalışma konferansında, yeni dönemde silahlı kuvvetlerin siyasi sadakatini arttırmak, Parti ve ordunun gurur verici geleneklerini ve iyi davranışlarını restore etmek ve sürdürmek ve düzeltme yoluyla siyasi çalışmayı geliştirmek için bir plan açıklandı. Parti’nin önderliğini ve Parti inşasını güçlendirmek, Parti davranışını iyileştirmek, dürüstlüğü inşa etmek ve ordudaki yolsuzlukla mücadele etmek için çok yönlü bir çaba sarf edildi.
Askeri ve polis alanında Guo Boxiong, Xu Caihou, Fang Fenghui ve Zhang Yang’ın da aralarında bulunduğu Parti disiplini ve devlet yasalarına yönelik ağır ihlaller kapsamlı bir şekilde soruşturulup cezalandırıldı ve bu kişilerin olumsuz etkileri tamamen ortadan kaldırıldı. Bu sayede halkın silahlı kuvvetlerindeki siyasi ortam iyiye doğru köklü bir dönüş yapmıştır.
2022 Yılındaki 20. Kongreye Sunulan Rapordan
2017 yılındaki 19’uncu Ulusal Kongre’den bu yana geçen beş yıl gerçekten çok önemli ve olağanüstü olmuştur. Parti Merkez Komitesi, yüzyıldır görülmemiş ölçekteki küresel değişimlerin ortasında bir ulusal gençleşme stratejisi izledi. 19’uncu Ulusal Kongre’den Yedi plenum toplantısı düzenleyen Parti Merkez komitesi, …… önemli konularda kararlar ve önergeler kabul etmiştir.
Hong Kong’daki kaotik çalkantılı gelişmeler karşısında merkezi hükümet, Çin Anayasası ve Hong Kong Özel İdari Bölgesi Temel Kanunu’nda öngörüldüğü üzere Hong Kong özel idari bölgesi üzerindeki genel yargı ve yasama yetkisini kullanmıştır. Hong Kong Özel İdari Bölgesi’nde Ulusal Güvenliğin Korunmasına ilişkin Kanun formüle edilerek yürürlüğe konmuş ve bu adımlarla Hong Kong’un yurtseverler tarafından yönetilmesi sağlanmıştır…….
Geçtiğimiz beş yıl boyunca Partimiz halkı bir araya getirmiş ve uzun süredir çözülemeyen çok sayıda sorunun çözülmesinde, gelecekte büyük önem taşıyacak birçok başarının elde edilmesinde ve Parti ve ülke davasında etkileyici ilerlemeler kaydedilmesinde onlara önderlik etmiştir.
Yoldaşlar,
Parti’nin 2012 yılındaki 18. Ulusal Kongresi’nin üzerinden on yıl geçti. Geçtiğimiz on yıl, Parti ve halkın davası için büyük acil öneme ve derin tarihsel öneme sahip üç büyük olaya işaret etti: Çin Komünist Partisi’nin yüzüncü yılını kucakladık; Çine özgü sosyalizmin yeni dönemini başlattık; ve mutlak yoksulluğu ortadan kaldırdık ve her açıdan orta derecede müreffeh bir toplum inşa etmeyi tamamladık, böylece Birinci Yüzüncü Yıl Hedefini tamamladık. Bunlar tarihi başarılardı.
2012 yılında on yıl önce karşı karşıya bulunduğumuz durum şuydu:
Reform, dışa açılma ve sosyalist modernleşme alanlarında büyük başarılar elde edilmiş ve yeni büyük Parti inşası projesinde kayda değer ilerlemeler kaydedilmişti.
Tüm bunlar devam eden ilerlememiz için sağlam temeller, elverişli koşullar ve kilit dayanaklar yaratmıştı.
Ancak aynı zamanda, bazıları yıllardır süregelen, bazıları ise yeni ortaya çıkmaya başlayan bir dizi önemli konu ve sorun acil eylem gerektiriyordu. Parti içinde, Parti önderliğinin sürdürülmesiyle ilgili olarak, net bir anlayış ve etkili eylem eksikliğinin yanı sıra uygulamada zayıf, içi boş ve sulandırılmış Parti önderliğine doğru bir kayma da dahil olmak üzere birçok sorun vardı.
Bazı Parti üyeleri ve yetkilileri siyasi inançlarında tereddüt ediyorlardı. Tekrarlanan uyarılara rağmen bazı yerel yönetimlerde ve birimlerde anlamsız formaliteler, bürokratizm, hedonizm ve savurganlık devam etti. Ayrıcalık peşinde koşan zihniyet ve uygulamalar ciddi bir sorun teşkil ediyordu ve bazı şok edici yolsuzluk vakaları ortaya çıkarılmıştı.
Çin ekonomisi akut yapısal ve kurumsal sorunlarla kuşatılmıştı. Kalkınma dengesiz, koordinasyonsuz ve sürdürülemezdi ve geleneksel kalkınma modeli artık ilerlememizi sağlayamıyordu.
Kurumlardaki bazı köklü sorunlar ve çıkar çevreleri tarafından inşa edilen engeller giderek daha belirgin hale geliyordu. Bazı insanlar Çin’e Özgü sosyalist siyasi sisteme güven duymuyordu ve çoğu zaman yasaların göz ardı edildiğini ya da sıkı bir şekilde uygulanmadığını gördük. Paraya tapınma, hedonizm, benmerkezcilik ve tarihsel nihilizm gibi yanlış düşünce kalıpları yaygındı ve internetteki çevrimiçi söylem düzensizlikle doluydu.
Tüm bunların insanların düşünceleri ve kamuoyu ortamı üzerinde ciddi bir etkisi olmaktaydı. Halkın refahını sağlamaya yönelik çalışmalarımız zayıf halkalarla doluydu. Sıkılaşan kaynak ve çevresel kısıtlamalar ve çevre kirliliği belirgindi. Ulusal güvenliği korumaya yönelik sistemler yetersizdi ve çeşitli büyük risklere yanıt verme kapasitemiz yetersizdi. Birçok eksiklik ulusal savunma ve ordunun modernizasyonunu etkiliyordu. Hong Kong ve Makao’da Tek Ülke, İki Sistem politikasının uygulanmasına yönelik kurumlar ve mekanizmalar iyi gelişmemişti ve Çin ulusal güvenliği açısından ciddi zorluklarla karşı karşıyaydı.
Bunlar karşılaştığımız sorunlardan sadece bazılarıydı. O dönemde, Partimizin içinde ve dışında pek çok insan Partinin ve ülkenin geleceği konusunda endişeliydi.
Partinin uzun vadeli yönetimine, ülkenin güvenlik ve istikrarına ve halkın refahına zarar veren bu akut sorunlar ve zorluklar karşısında Parti Merkez Komitesi durumu tam olarak değerlendirdi, kararlı kararlar aldı ve sağlam adımlar attı. ÇKP Merkez Komitesi önderliğinde tüm Parti, ordu ve Çin halkı bir araya getirildi.
Kollarımızı sıvadık ve işe koyulduk, çağımızın pek çok yeni özelliğini taşıyan büyük bir mücadeleyi yürütmek için kararlılıkla ilerledik. Geçtiğimiz on yıl boyunca Marksizm-Leninizme, Mao Zedong Düşüncesine, Deng Xiaoping Teorisine, Önemli Üç Temsil Teorisine ve Kalkınmaya Bilimsel Bakışa bağlı kaldık ve Yeni Bir Dönem için Çine Özgü Sosyalizm Düşüncesinin yanı sıra Partinin temel çizgisini ve temel politikasını tam olarak uyguladık.
Bir dizi stratejik önlem aldık, bir dizi dönüştürücü uygulama geliştirdik ve bir dizi atılım ve dönüm noktası niteliğinde ilerleme kaydettik. Siyasi, ekonomik, ideolojik ve doğal alanlardaki risklere, zorluklara ve sınamalara göğüs gerdik, tarihi başarılar elde ettik, Parti ve ülke davasında tarihi değişimler gördük ve Çin’i her açıdan modern bir sosyalist ülke inşa etme yolunda yeni bir yolculuğa çıkardık.
